ژنیکوماستی چیست ؟ , راه های درمان ژنیکوماستی

ژنیکوماستی چیست ؟ , راه های درمان ژنیکوماستی : ژنیکوماستی ( Gynecomastia ) بیماری مردانه ای است که در آن سینه مرد دچار بزرگی بیش از حد می شود . ژنیکوماستی به معنی بزرگ شدن بافت غده سینه در مردان می باشد . البته لازم به ذکر است که ژنیکوماستی کاذب که از تجمع چربی در بافت سینه می باشد از بیماری ژنیکوماستی که به میزان کمی در مردان مشاهده شده است ، متمایز است .

ژنیکوماستی

ژنیکوماستی چه علائمی دارد ؟

ممکن است علائم گوناگونی را برای این بیماری مشاهده کنید ، اما از جمله شایع ترین علائم این بیماری ورم کردن ، تخلیه و التهاب سینه می باشد که در صورت مشاهده و ارجاع به موقع به پزشک متخصص می توانید از بروز آن جلوگیری کنید .

علل ژنیکوماستی

با افت ترشح هورمون تستسترون در مقایسه با هورمون استروژن ، فرد دچار ژنیکوماستی می شود . علت افت ترشح این هورمون ، می تواند نشأت گرفته از بیماری هایی که از تأثیرگذاری هورمون تستسترون می شوند ، باشد . ممکن است فرد به بیماری مبتلا شده باشد که ترشح هورمون استروژن در بدنش افزایش یافته باشد .

چون استروژن هورمونی است که در بدن زنان بیش از مردان ترشح می شود ، با بر هم خوردن تعادل ترشح این دو هورمون در بدن مردان ، بیماری ژنیکوماستی ( بزرگی سینه ) حاصل می شود .

چه راه هایی برای درمان ژنیکوماستی وجود دارد ؟

یکی از راه های درمان ژنیکوماستی ، عمل جراحی و لیزر است . برای درمان ، ابتدا پزشک باید سؤالاتی در ارتباط با سابقه پزشکی و دارویی بیمار و همچنین سابقه بروز این بیماری در بین افراد خانواده بیمار بپرسد . از جمله معایناتی که پزشک برای تشخیص بیماری می بایست انجام دهد ، ارزیابی و معاینه اندام جنسی ، بافت شکم و بافت سینه به طور کامل و دقیق می باشد .

آزمایشاتی که برای تشخیص اولیه بیماری از طرف پزشک تجویز می شود ، شامل تست خون – ماموگرافی – CT اسکن – MRI – US بیضه و تست ادرار می باشد .

کلینیک کاشت مو , کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , کلینیک لاغری و درمان چاقی

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!