چین و چروک پوست

چین و چروک پوست : پوست چروکیده معمولاً دارای بافت خشن و زمخت بوده و پر از چین و چروک پیشانی و صورت میباشد. اساساً علت آن در معرض قـرار گرفـتـن مفرط پوست در برابر عوامل جوی همچون نور خورشید و یا سرمای شدید می باشد. اگـر پـوست شما چین و چروک داشته و یا آنکه مایلید از ایـجاد چین و چروک دور چشم جلوگیری بعمل آورید از نـکات ذیل پیـروی کنید :

  • همواره هرگاه می خواهید از خـانه خـارج شوید از کرمها و یا لوسیونهای ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از صابون استفاده نکنید. جای آن صورت خود را با کرم شیر بشویید.
  • در شب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  • از ماسک مخصوص استفاده کنید . صبح ها پیش از آنکه حمام بگیرید، سفیده تخم مـرغ را جـدا کرده و آن را بـا یک قاشق سوپخوری عسل و ۴/۱ قـاشق چـایخوری آب هویج مخلوط کرده و به روی صورت خود قرار دهید.
  • پوست را به دقت پاک کنید. باقیمانده آرایش خود را توسط یک پنبه آغشته به آب گرم ( کـه قدری نشاسته به آن افزوده شده است ) پاک کنید. این کار زبری و چین وچروک پوست را رفع خواهد کرد.
  • پیش از آنکه از وان استفاده کنید ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را بـه آب وان اضافه کنید.
  • در تمام فصول از مواد آرایشی حاوی ترکیبات مواد مرطوب کننده استفاده کنید.
  • از ماساژکمک  بگیرید. هنگام استفاده از کرمهای مرطوب کننده، دستان خود را بصورت حرکات مدور به ملایمت از چانه تا میان پیشانی بالا آورده و سپس دستـانتان را به دو سوی صورتتان به پایین سر دهید. این کار را ۱۲ مرتبه تکرار کنید. برای جلوگیری از چین و چروک گردن دستهایتان را از زیر چانه بطرف پایین و بالا ماساژ بدهید این کار را ۱۲ مرتبه تکرار کنید.
  • مراقب نور خورشید باشید : نور خورشید علت شماره یک چین وچروک زیر چشم، تغییرات رنگدانـه ها و سرطان پوست می باشد. تا حد امکان از در معرض قرار گرفتن مقابل نور خورشید پرهیز کنید. هـرگاه از خانه خارج میگردید حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید .
  • چای بنوشید .تحقیقات ثابت کرده کـه نـوشیدن چای سبز تاثیر بسزایی بر فرایند پیری دارد. چای منبع غنی از آنتی اکسیدان بـوده کـه بـا رادیکالهـای آزاد بـدن شما مبارزه می کند. حداقل چای کیسـه ای را بـه مدت ۳ دقیقه در آب گـرم قـرار دهـید تا بیشترین نتیجه را بدست آورید.
  • مراقب خشکی پوست باشید. یکی دیگر از مشکلات خشکی پوست می باشد. بـا افزایش سـن شما، سلولهای پوست آب و چربی کمتری تولید خواهد کرد.

 

چین و چروک پوست

 

پوستی بدون چین و چروک با ده ماده غذایی


بسیاری از مردم ویتامین A را پیام آور دید بهتر می دانند. توجه كنید كه سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین Aغذای ما مرتبط است. ویتامین A برای خنثی كردن عناصر مضر پوست نقش آنتی اكسیدان را بازی کرده و از تشكیل چین و چروك در آن جلوگیری می كند. به علاوه پیشرفت آن را به تأخیر می اندازد و پوست ما را جوان نگاه می دارد.

دو سوم ویتامین A مصرفی ما از بتاكاروتن تامین می شود كه رنگدانه تولیدكننده رنگ زرد و نارنجی در میوه ها و سبزی ها است. بدن ما كاروتن را به ویتامینA كه برای سلامت پوست الزامی است تبدیل می كند و به مصرف می رساند. سیب زمینی، هویج و زردآلو منبع غنی كاروتن هستند. ویتامین A محلول در چربی بوده و به راحتی در بافت بدن ما ذخیره می شود در حالی كه قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهی را ندارد.مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تأثیر سمی دارد بنابراین عاقلانه نیست كه قرص ویتامین A را به غذای خود بیفزایید؛ به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتی كه حاوی مقدار زیاد كاروتن هستند و مصرف آنها برای سلامت پوست خطری به دنبال ندارد بسنده كنید.

منابع غنی از ویتامین A عبارتند از : جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیرچدار،ماهی، سیب زمینی شیرین،هویج، کدوحلوایی،طالبی، زردآلو، هلو، کلم  بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات تیزه و برگی شکل.

۱۰ راه ساده برای افزودن بتاكاروتن به سبد غذایی


  1. هویج رنده شده به سس اسپاگتی خود بیفزایید. در مزه غذا تأثیر چندانی ندارد اما كاروتن آن پوست شما را تغذیه می كند .
  2. برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود كاروتن بیشتری دارد.
  3. روزانه یك نوشیدنی لبنی با طعم میوهمصرف کنید. مثل ماست و میوه تازه. زردآلو، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا میزان كاروتن غذای شما افزایش چشمگیری داشته باشد.
  4. برش های كوچكی از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنی غیرالكلی خود بیفزایید. تأثیر بسیار مطلوبی بر پوست شما خواهد گذاشت.
  5. همیشه برگ كلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل كنید.
  6. به شام خود میوه بیفزایید. كمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگاه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.
  7. میوه های گرمسیری را انتخاب كنید. اگر از میوه های عادی خسته شده اید به میوه های مناطق حاره مانند انبه روی آورید.
  8. گل كلم یا اسفناج تازه را به ماكارونی یا سالاد گوجه فرنگی بیفزایید. موجب شادابی پوست شما خواهد شد.
  9. انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگی كنید. نه تنها گیرنده های چشایی شما به وجد در می آیند بلكه میزان زیادی كاروتن نیز به سبد غذایی شما افزوده شده است.
  10. آب میوه های غنی از كاروتن را بنوشید مثل آب طالبی  و آب هویج.

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو | جم کلینیک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.